Slottsparken, 2024.
Gema och Paul – vilket vackert par.
En lika vacker vigsel, följd av en fest där dansen aldrig tycktes ta slut.
En junidag som visade sig från sin allra ljusaste sida.
Klarblå himmel, strålande sol och närmare trettio grader varmt.
De flesta önskar sig fint väder på sin bröllopsdag.
Men ibland kan det faktiskt bli lite för bra.
Att bära kostym i den värmen, mitt i alla känslor, nerver och förväntningar, är en utmaning i sig.
Att bära brudklänning , och dessutom vara höggravid, det är på en helt annan nivå.
Efter vigseln tog vi oss vidare till Slottsparken för porträttsession.
Mitt bland grönska, skratt och korta pauser i skuggan fick vi skapa bilder i ett lugnare tempo, med mycket omtanke och närvaro.
Därefter fortsatte dagen mot festlokalen, där värmen byttes mot musik, tal, skratt och dans.
Vi fick följa Gema och Paul hela vägen, långt in på natten, när skorna åkte av och dagen sakta övergick i minnen.
En dag fylld av kärlek, styrka, värme och liv.
En fantastisk dag på alla sätt som räknas ✨