Vem är jag


Mitt namn är Martin Werlerstam, född 1978. Bor med min familj, fru och två barn + hund, i Bunkeflostrand strax utanför Malmö.

Fotografering var en hobby jag älskade som blev till ett arbete, som jag älskar.

För många är en bild kanske inte lika anmärkningsvärd, men för mig är det ett sätt att uttrycka och öppna upp sig själv.

Bild tagen av Malin Landgren

Jag älskar först och främst porträtt. Inte bara klassiska porträtt utan porträtt av alla de slag. Jag älskar det mänskliga uttrycket och kroppsspråket i en bild.

Att utmana och testa nya idéer är bland det roligaste jag vet. Man kan skapa så otroligt mycket genom en kamera, så varför då nöja sig med bara det "vanliga" och enkla.

Men jag fotograferar naturligtvis även andra saker än människor, faktiskt allt som passerar genom mitt objektiv. Jag välkomnar dig in i min värld, som jag ser den genom min kamera.

"Jag är den där irriterande personen som alltid dokumenterar allting med en bild. Jag älskar min kamera och jag bär den alltid med mig"

Martin Werlerstam