Ullahills Magasin, 2025.


Jag får ofta frågan:

“Men vad gör vi om det regnar?”

Ja… ibland gör det faktiskt det.

Tyvärr kan jag inte styra över vädret. Och troligtvis inte ni heller.

Det enda vi kan göra är att ta situationen som den kommer och göra det bästa av den. Tillsammans.

Ett tips är alltid att börja kika på väderprognosen några dagar innan och ha en liten backup-plan i bakfickan. Bara för tryggheten.

Emma och Markus är ett perfekt exempel.

Här regnade det rejält under hela porträttsessionen innan vigseln.

Prio ett den dagen var inte bilderna.

Prio ett var att inte förstöra brudens hår, makeup eller klänning.

Brudgummen också såklart… men kanske inte riktigt samma nivå av panik 😉

När det var säkrat, då kunde vi fokusera på fotograferingen.

I just detta fallet ville brudparet ta porträtten i Bokskogen.

Vigseln var i Malmö och festen i Trelleborg, så schemat var minst sagt tajt.

På plats fick vi helt enkelt improvisera.

Vi letade torra miljöer, skyddande träd, tak och små gläntor där regnet inte nådde fram lika hårt.

Nej, det blev kanske inte exakt de platser som var planerade från början.

Men i efterhand är det ofta inte platserna man minns – utan stämningen, ögonblicken och hur dagen faktiskt kändes.

Och att hår, makeup och klänning höll hela vägen fram till nattens sista dans var kanske den bästa bonusen av allt.